Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 18, 2010

Sambungan cerita di Fes..

27 Jan 2010
kami bersiap awal pagi, lepas subuh. tujuan? ke Ifrane untuk bermain salji. dengar cerita, salji tengah banyak masa tu. so... kami tangguhkan tarikh pulang kami dan lanjutkan sehari lagi cuti kami di Fes.

perjalanan ke Michlifen lebih kurang sejam. kami menaiki 3 teksi kabir ke sana. satu teksi, 600dh. kira sewa pergi balik. dalam perjalanan, nampak salji... salji turun macam hujan renyai2.. memang kami teruja sangat2. putih je sepanjang perjalanan. best! sampai je kat tempat letak kereta, kami masing2 sibuk sewa kasut. saya memang dah tak ada kasut but sebab dah rosak. nasib baik ada kasut untuk disewa. tak la sejuk sangat. selesa dan panas je kaki.

dalam perjalanan ke sana... putih je kn?

baru keluar teksi, salji tengah turun

masing2 bersemangat dengan kasut baru disewa...

jalan kaki lebih kurang 10 minit untuk tiba di tempat main. lapang dan kosong tempat tu sebab tak ramai orang. mungkin sebab bukan hari cuti atau mungkin sebab orang tak tau salji dah banyak time tu. memang best la kami main haritu. bahagi 3 kumpulan ikut batch, lawan buat snowman. masa diberi lebih kurang setengah jam.

berjalan kaki menuju destinasi kami..

kosong... sepi...

jejak yang kami tinggalkan.. dalam kan?

bertungkus lumus menghasilkan snowman paling comel.. hehe...

snowman batch 2006

snowman batch 2008

snowman batch 2009

habis masa main, kami berkumpul untuk makan. ikhwah sediakan nasi goreng. sejuk sangat masa tu. kabus semakin tebal. masing2 dah tak tahan sakit jari akibat terlalu sejuk. letak tangan dekat dengan api pun tak rasa panas.. hilang deria rasa? hehe... sementara je kot.. selesai makan, kami kemas2 untuk balik ke hotel..

28 Jan 2010
kami ada usrah pagi tu sebelum pulang ke Rabat. ada aktiviti2 yang menarik. actually, tujuan rehlah ke Fes adalah untuk menghilangkan segala tekanan yang ada akibat exam yang lepas disamping berjalan2 dan berkumpul dengan ahli rumah dalam satu permusafiran. alhamdulillah, rehlah kami berjaya capai target. ukhuwah kami semakin erat dan yang paling best, ada kenangan yang takkan dilupa, insyaAllah...

kami tiba di Rabat jam 2 petang..

sekian...

No comments:

Post a Comment