Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 9, 2010

Night Sickness

16 celcius..
pukul 6.15 petang tadi dpt sms drpd abang..
"fie, balik lambat ni. kena g airport. abang minta maaf k. take care kat rumah."

actually, baru siap ubahsuai lauk semalam, tambah kuah. terkejut gak abang balik lambat. tak tau nak buat apa malam ni. tgk2 tenet jap sementara tunggu maghrib. tiba2.... dapat buka blog! wah3... best2.
~kena yakin bahawa Allah sentiasa memahami hambaNYA. bila ditarik sesuatu, akan diganti dengan sesuatu yang lebih baik.

macam2 dah jadi kat saya sepanjang setahun ni yang bertepatan dgn ayat tersebut. contohnya?
-berita tak lulus sem 6 disebabkan lagi 0.5 markah untuk satu madah amat menyedihkan saya. sebagai ganti, saya dapat teman sehidup semati. alhamdulillah.. :)
-kepulangan sahabat seperjuangan satu batch sangat2 mengusik jiwa. sedih sangat2 sebab saya masih tinggal kat sini. lagi sedih sebab kawan paling saya rapat a.k.a Suaidah pun balik. selalu terfikir apa nasib saya kat sini. sebagai ganti, saya dapat berita yang menggembirakan seluruh ahli keluarga. kami bakal menambah seorang lagi ahli. anak sedara first kakna kaksu, cucu first mak abah, cicit sulong atok nenek dan tok wan. cucu ke11 ma kn? ehe.. x terkira lak.

so.. sesedih mana pun kita dengan kehilangan seseorang @ impian yang tak tercapai, ingatlah yang ada ganti buat setiap perkara. yang penting, yakin Allah sentiasa bersama hambaNYA. :)

okies.. berbalik pada tajuk post hari ini.
tadi chat dengan mak. borak2 pasal perubatan kat Morocco ni yang saya rasa teramat mahal. ehe.. First check masa nak komfemkan baby haritu, kena 650dh. doktor suruh g lab, kena analisis darah. semalam saya dan abang ke lab depan syarikat hidayah. doktor ambil 2 botol kecik darah saya. tak ingat untuk cek apa. ehe.. kena 642dh lak. uhuh.. sabar je la. maybe kalau ke hospital kerajaan tak camni kot. tapi saya lak yang susah sebab susah nak berkomunikasi denggan doktor nanti. darijah & French. uish.. tak boleh2. better english sebab istilah2 perubatan ni, kadang2 dalam arab fushah pun kita tak faham kn? apa tah lagi darijah. =D so.. bagi saya, tak pe la kot berhabis duit sikit asalkan khidmat memuaskan. lagipun, kerajaan kan.. faham2 la ramai mana nak kena tunggu. takkan abang nak kena ambil cuti semata2 sebab tunggu turn jumpa doktor, betul x? :)
~appointment ke-2, 12 mei 2010.

tengah borak2 tadi, mak tanya..

abah mnet: kkfi ada rasa loya ker?
kakfie: ada gak mlm2
kakfie: pg2 alhamdulillah ok
abah mnet: selalu orang muntah (morning sickness ) seblh pg
kakfie: kkfie sume tebalik kot..
kakfie: sbb dulu slalu tdo siang2 masa kecik
abah mnet: tu la
kakfie: hehe..
kakfie: tapi tu la..
kakfie: x muntah2 lak
kakfie: loya je..
kakfie: pastu tdo, ok dah
kakfie: slalu mkn mlm lmbt sbb kkfie tdo dulu

hehe.. kelakar lak bila ingat2 balik. dulu, mak selalu cerita. masa saya baru lahir dulu, siang2 asek tidur je. bila malam, mata besar je, tak kuyu2 pun. jenuh la mak main n tarik perhatian saya time siang, tapi saya terlelap gak. bila malam, dah tak nak tidur. tak pasal je kn. mak risau, sampai bawa g jumpa doktor, tanya apa masalah saya. doktor cakap, maybe saya konfius malam dengan siang kot. hehe.. macam2 la fie ni.

so.. nak dijadikan cerita, istilah morning sickness tu dah terbalik gak la. jadi night sickness. hehe.. pandai2 je fie ni. biasanya, nak masuk time isya nanti saya rasa loya, tak sedap badan. tapi tak boleh nak muntah, tak terkeluar lak. biasanya saya tidur je lepas solat isya. kadang2 abang pun tertidur sekali. dalam pukul 10 malam baru tersedar, time tu dah ok. pastu panaskan lauk untuk makan malam. hehe..
~ada kaitan ke tabiat masa baru lahir & tengah mengandung?

actually, baru je azan isya ni. so, macam biasa.. rasa tak sedap tu dah menyerang. nak solat n rehat lak.

2022
Qamrah, Rabat

No comments:

Post a Comment