Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 26, 2009

imtihan syafawi..

15 celcius..
malam ni rasa macam dah habis exam. hehe.. salah2..
petang tadi ada exam. madah mu3jamiyat. subjek tu berkenaan kamus-kamus arab. banyak la bahagian-bahagiannya. best belajar. tapi seperti yang kami sedia maklum, ust oudghiri adalah ustaz yang amat tegas bila bagi markah. saya memang tak ada bakat dalam imtihan syafawi. so.. pe yang jadi tadi? hurm.. kita tunggu result kata apa..

nak tau berapa banyak nota yang kena baca?
13+62+45+20+204=334 helai..
darab dua? hehe... ada la lebih kurang 500 m/s (sbb ada helaian yang satu muka je)

boleh bayangkan banyak mana nak kena ingat?
mampu ke saya ingat semua?
terus terang, saya memang tak mampu. masa baca memang faham, tapi diri ini masih lemah dari segi hafalan. memang tak berkebolehan pun. ditambah pula tak suka exam lisan.. so, memang berterabur la tadi. walaupun ustaz tau saya minat madah tu (ye ke ust tau? hehe... perasan je tu), tapi bila nak jawab tadi tetap kaku. apapun, saya terima markah yang ustaz bagi dengan hati yang terbuka. harap2 subjek seterusnya TIADA exam lisan lagi...

kata Mufakkirah: "setiap orang dikurniakan kelebihan masing-masing. tak semua orang ada kelebihan yang sama. tak semua orang ada kelemahan yang sama. mana yang kurang ditampung dengan yang lebih untuk menjadikannya SATU. benarlah bahawa gabungan warna-warni mampu membentuk pelangi yang INDAH" =D

2314
Bouhlal, Rabat


No comments:

Post a Comment