Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 20, 2010

tamat exam terakhir, InsyaAlah...

36 celcius...
baru balik daripada jamiah. exam syafawi tadi. wah... panas betul kat luar tu. selama dua minggu ni, saya tak keluar sangat. so memang tak rasa panas langsung la. hehe.. kalau keluar pun, dah nak asar, bukan time matahari tengah panas terik. tadi balik daripada jamiah, pukul 12.30 tengahari. panasnya tak yah cakap la. hehe.. padahal semua orang dah hari2 pun rasa, saya je yang baru rasa hari ni. saya jalan kaki sampai qamrah je, pastu ambil teksi. hehe...

exam tadi?
alhamdulillah... bagi saya, saya dah buat yang terbaik. better than nihaie tahun lepas yang banyak saya tersengeh je sebab tak tau jawapan. hehe.. ha.. disebabkan saya dah terkena tahun lepas, so saya ambil pengajaran la. kali ni, bila ada orang cam tak dapat jawab @ jawapannya agak tak tepat, terus saya nak rebut soalan tu. kenapa? sebab tahun lepas saya dah terkena. bukan saya tak dapat jawab, cuma saya tersekat2 jawab. tiba2 dak arab tu potong jawapan saya. tak pasal je saya jadi mangsa. so.. belajar daripada kesilapan la. hehe...
~pengajaran! dah kena jawab soalan syafawi dengan arab, kita kena buat perangai arab gak la. rebut2 jawab soalan. haha.. banyak kali gak ustaz tak layan bila saya nak jawab tadi.

satu benda yang saya sedikit kecewa, bila saya tak dapat nak hantar urudh tadi. bukan tak buat, bukan tak siap. cuma saya dah hantar time muraqabah mustamirrah bulan lepas. hurm... ustaz lupa kot. takut je saya tadi. nasib baik saya ada fotostat urudh tu. so.. hantar yang fotostat tu je la tadi. sedih je rasa. macam tak bersungguh buat urudh.
~pengajaran! kalau ada urudh kena hantar dan ustaz tak tetapkan bila kena hantar, lebih baik jangan hantar awal2 @ time tu dua tiga orang je yang hantar. memang nampak macam bersungguh time tu sebab orang lain tak hantar lagi, kita dah siap hantar. tapi risikonya... takut urudh tu dah hilang @ ustaz lupa yang kita pernah hantar urudh.. kan ke naya. hehe..

apa pun, saya harap markah exam saya kali ni melayakkan saya untuk menamatkan pengajian saya semester ni. harap2 sangat markah lebih 6, tak payah masuk istidrok da. kalau madah ni, istidrok tak tambah banyak sangat. dalam 0.5 @ 1 markah je. paling tinggi kalau tak silap saya, 2 markah. so... doakan saya najah tanpa istidrok ye.. risau sebenarnya ni..

okies... habis cerita pasal exam.

buka cerita baru. hehe... oh ye.. sebelum terlupa.. dah nak masuk 2 minggu tak post pasal info baby kan? okies.. ni untuk minggu ke-13

Fetal development - 13 weeks pregnant



Your baby is now about 6.7cm long from crown to rump and weighs nearly 23g – about half a banana. Your baby now has sucking muscles in her cheeks, so when you poke your stomach gently she will feel it and start rooting – that is, act as if she's searching for a nipple.

If you're having a girl, she now has approximately 2 million eggs in her ovaries; she will have only a million by the time she's born. She'll have fewer eggs as she gets older, and by age 17, the number will have dropped to 200,000.

As for you, the fog may be lifting, so to speak. For many women, the side effects of early pregnancy – frequent urination, intense fatigue, nausea – diminish sometime in the second trimester. At the same time, your growing uterus (womb) will be making your tummy look more rounded now.
------------------------------------------------------------------------------------
okies..
tu je kot untuk kali ni..
actually, tak update lagi utk minggu ke-12 kn? hehe.. tu tunggu post akan datang k. sebab ada cerita time jumpa doktor minggu lepas.

nak g kemas2 umah n basuh baju pulak.

1400
Bouhlal, Rabat

No comments:

Post a Comment