Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 8, 2010

Mimpi ke Tanah Suci..

10celcius..




Cuaca harini sejuk, mendung. Hujan dari semalam lagi. Agaknya dah ada salji ke di Okaimenden ya? kalau dah ada, tunggu kemunculan kami di sana. ehe.

Dah seminggu blog ni tak terupdate, maklum la sama sibuk dengan exam. InsyaAllah minggu depan dah habis exam dah. :) Harap Allah mudahkan semuanya.

Sekarang ni saya(adli) di Rabat, hantarkan buku kakfie yang tertinggal di rumah Mohammedia. Esok kakfie ada 3exam, kesian dia kalau nak suruh balik Mohammedia untuk ambil buku tu. Apa-apa pun, abang doakan fie dipermudahkan semuanya.

Owh ya, berbalik pada tajuk yang saya tulis di atas ni. Saya pun tak tahu kenapa, malam td kali ke 2 saya mimpi ke Mekah bersama isteri. Tak tahu la tunaikan haji @ umrah. ehe. Minggu lepas juga saya mimpi benda yang sama. Minggu lepas mimpi kami baru nak masuk masjidil haram, tapi tak sempat masuk lagi dah terjaga. uhu. Minggu ni pula mimpi sibuk2 dengan orang ramai nak gi tempat tawaf, baru je nk sampai fie dah misscall suruh bangun solat subuh. ehe. kacau je kan.

Haritu ada cerita pada kawan2 kat Mohammedia. Pastu tajuddin plak cerita yang dia pun penah mimpi ke Mekah. Mimpi dia lagi hebat, siap boleh masuk kaabah lagi, pastu nampak orang tua muka garang duduk dalam kaabah. hehe.

Sebelum kahwin dulu pun penah mimpi nak ke Mekah. Rasanya fie ingat lagi yang abang cerita dulu kan? Mimpi jumpa fie di airport casablanca, sama-sama nak ke Mekah, tapi macam mana ntah, tiba-tiba masa tu beg saya tertinggal. eheh. So, masa tu tak dapat nak gi mekah.

Erm, teringin sangat nak sampai Mekah.Teringin nak berdoa depan kaabah. Teringin nak solat di Masjidil haram. Semoga Allah makbulkan doa saya untuk sampai ke sana bersama isteri. InsyaAllah ada rezki sampai lah nanti. :) Kena kumpul duit dari sekarang nih!. eheh.

Ok la, itu je untuk kali ni. Doakan kami dipermudahkan utk exam ni ye.


0939
RumahMamaHajah (kudin bg nama)
Bouhlal, Rabat.



No comments:

Post a Comment